Home

Dodela uverenja nastavnicima elektronskih kurseva

Svi U petak, 11. januara 2013. godine, promovisana je prva generacija nastavnika elektronskih kurseva. Događaj je upriličen u prostorijama Centra za simulacije i učenje na daljinu Vojne akademije, sa početkom u 10.30 časova uz prisustvo 17 nastavnika iz Vojne akademije UO MO RS i Uprave za obuku i doktrinu GŠ VS i 4 pripadnika centra.

Nakon pozdravnog govora pukovnik Goran Šimić je uz čestitanje dodelio uverenja o završenoj „Obuci nastavnika u korišćenju platforme za učenje na daljinu“ i sticanju zvanja „Nastavnika elektronskih kurseva – srednji nivo“. U 2012. godini ovo zvanje steklo je 28 pripadnika MO RS i GŠ VS. Obuka je planirana i nastavlja se u 2013. godini. Održavaće se sve dok budu postojale potrebe za takvim profilom nastavnika u sistemu odbrane.

Nastavnici

 

Druga konferencija "Učenje na daljinu u MO i VS"

2012-DSC_0258 U aneks sali Doma Garde na Topčideru održan je drugi stručni skup „Učenje na daljinu u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije“. Skupu su prisustvovali rektor Univerziteta odbrane general-potpukovnik prof. dr Miodrag Jevtić, načelnik Vojne akademije general-major prof. dr Mladen Vuruna, načelnik Uprave za strategijsko planiranje Sektora za politiku odbrane, general-major dr Božidar Forca, načelnik Škole nacionalne odbrane pukovnik Mile Jelić, predstavnici Kraljevine Norveške i pripadnici sistema odbrane.

Rektor Univerziteta odbrane general Jevtić predstavio je prisutnima razvoj i položaj univerziteta u sistemu odbrane, njegov trenutni položaj u sistemu obrazovanja i istakao da je danas najprofitabilnije ulagati upravo u obrazovanje. Takođe, rektor je napomenuo da je Vojna akademija, kao visokoobrazovna jedinica Univerziteta odbrane, uz pomoć partnera iz Kraljevine Norveške formirala Centar za simulacije i učenje na daljinu.

2012-DSC_0246 Određene oblasti koje ne zahtevaju praktičan rad mogu se organizovati kao kursevi koji se realizuju putem interneta. Polaznici prate kurseve s radnog mesta ili od kuće bez odsustva s posla. Troškovi usavršavanja obrazovanja značajno se smanjuju. Može da se školuje značajno veći broj polaznika i svi imaju jednake mogućnosti za školovanje. Zatim, potreban je manji broj nastavnika, i to je veoma bitno jer je nastavnik dostupniji polazniku, naglasio je rektor.

Načelnik Centra za simulacije i učenje na daljinu pukovnik dr Goran Šimić, pozdravljajući naučni skup, istakao je da je registrovano više od 70 učesnika iz svih organizacijskih celina sistema odbrane. On je posebno pozdravio goste iz Norveške, saradnike na zajedničkom projektu, bez kojih bi teško uspeli da postignu rezultate u tako kratkom vremenskom roku.

2012-DSC_0133 Povod za organizovanje skupa je informisanje nosilaca funkcija planiranja i realizacije obuke i obrazovanja u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije s rezultatima realizacije projekta učenja na daljinu i planovima za implementaciju u cilju unapređenja procesa usavršavanja i osposobljavanja profesionalnih pripadnika sistema odbrane tokom života.

Cilj projekta uvođenja učenja na daljinu u obrazovni proces pripadnika sistema odbrane je osavremenjavanje vojnog obrazovanja posredstvom primene naprednih, prvenstveno informatičkih tehnologija i omogućavanje učenja na daljinu kao jednog od savremenih sistema realizacije nastave.

 

Stručni skup “Učenje na daljinu u MO RS i VS – 2012“

Vojna akademija će 12. decembra 2012. godine u Klubu vojske Srbije Topčider („Dom garde“) organizovati drugi po redu stručni skup „Učenje na daljinu u MO RS i VS -2012“.
Povod za organizovanje ovog skupa je  informisanje nosilaca funkcija planiranja i realizacije obuke i obrazovanja u MO RS i VS sa rezultatima realizacije projekta učenja na daljinu i planovima za implementaciju u cilju unapređenja procesa usavršavanja i osposobljavanja profesionalnih pripadnika MO RS i VS tokom čitavog života.
Uvođenje savremenih tehnologija nije odluka o korišćenju tehnologija, već strateška odluka o budućnosti vojnoobrazovnog sistema, novim metodama proučavanja i novim tehnologijama potrebnim za društvo znanja, čiji članovi treba da budu i profesionalni pripadnici MO i VS. Iskustvo nam govori da promene dolaze sporo. Da bi do njih došlo, potrebna je promena svesti, prepoznavanje vrednosti korišćenja savremenih tehnologija i promena načina razmišljanja. Taj proces zahteva vreme, upornost i strpljenje.
Cilj projekta uvođenja učenja na daljinu u obrazovni proces pripadnika MO i VS je osavremenjivanje vojnog obrazovanja posredstvom primene naprednih, prvenstveno informatičkih tehnologija i omogućavanje učenja na daljinu kao jednog od savremenih sistema realizacije nastave. Ovakav vid obrazovanja treba da omogući starešinama da po završetku školovanja nastave svoje usavršavanje do kraja profesionalne karijere, uz minimalno odsustvovanje sa radnog mesta i smanjeno angažovanje nastavnog osoblja. Uvođenjem sistema učenja na daljinu bilo bi omogućeno direktno uključivanje u obrazovni sistem vojnih i civilnih obrazovnih sistema u okruženju. Na taj način podržava se postizanje nivoa interoperabilnosti potrebnog za uključivanje u integracione procese u regionu, kao i integrisanje vojnoobrazovnog sistema u sistem obrazovanja u društvu.
Ciljevi skupa

  • Sagledavanje mesta i uloge savremenih informacionih tehnologija u obrazovnom procesu.
  • Upoznavanje sa trenutnim stanjem realizacije projekta „Učenje na daljinu u MO RS i VS“.
  • Upoznavanje sa mestom i ulogom Centra za simulacije i učenje na daljinu u procesu implementacije projekta.
  • Upoznavanje sa primenom Učenja na daljinu u stranim armijama, kao i u drugim obrazovnim institucijama u Republici Srbiji.
  • Sagledavanje potreba za obrazovanjem i obukom profesionalnih pripadnika Vojske Srbije.
  • Sagledavanje mogućnosti primene savremenih informacionih tehnologija kao podrške obrazovnom procesu i usavršavanju tokom čitavog života profesionalnih pripadnika MO RS i VS.

 

   

Učešće srpskog predstavnika na 80-tom skupu Partnerstva za mir Nato grupe za obuku

Slika1 Po peti put je srpski predstavnik, pukovnik Goran Šimić, učestvovao na sastanku Nato grupe za obuku, u okviru Grupe za individualnu obuku i razvoj obrazovanja, a  kroz program Partnerstva za mir. Osamdeseti sastanak je održan u Francuskoj, u mestu Salon de Provans, čiji je domaćin bila Francuska vazduhoplovna akademija. Sastanak je okupio 28 učesnika iz 21 države; 3 učesnika iz naučno-istraživačkih ustanova, učesnike iz 5 država članica Partnerstva za mir (Srbija, Švajcarska, Austrija, Finska, Švedska) i ostale učesnike iz zemalja članica NATO (20 učesnika iz 30 država).
Tokom 4 dana konferencije (23. do 28. septembra 2012. godine) učesnici su izlagali o aktivnostima vezanim za elektronsko učenje u svojim državama, tekućim i predstojećim projektima. Predstavljeni su i naučno-istraživački rezultati iz domena elektronskog učenja:
•    dr Dekster Flečer iz Instituta za analizu odbrane je predstavio pregled kompetencija i odgovarajućih podataka koji su grupi obezbedili dodatne informacije u vezi zadatka kompetentnosti;
•    Gospodin Volter Smolers iz Holandskog Ministarstva odbrane je predstavio petogodišnji projekat sa ciljem stvaranja agilnijih i interoperabilnijih arhitektura učenja;
•    Gospodin Pol Šatelije iz Mornaričke poslediplomske škole je predstavio ažurirane podatke u vezi zadatka koordinacije aktivnosti Grupe za individualnu obuku i razvoj obrazovanja i Naučno-tehnološke organizacije. Ova organizacija je istraživačka institucija koja se fokusira na zdravlje, bezbednost, opšte dobro i efikasnost ljudi u operacionim okruženjima.
Pored prezentacija, domaćini su organizovali niz aktivnosti poput poseta različitim organizacionim celinama Vazduhoplovne akademije, Istres vazduhoplovnoj bazi Istres i spomenicima kulture u i oko mesta boravka. Deo vremena je iskorišćen i za aktivnosti podgrupa na odgovarajućim projektima:
•    Pisanju i finalizaciji Priručnika za elektronsko učenje;
•    Spoljašnjoj evaluaciji platformi i kurseva za elektronsko učenje;
•    Analizama i pregledima upravljanja baziranog na kompetencija u okviru grupe;
•    Pisanju i finalizaciji Rečnika/Leksikona sa terminima vezanim za individualnu obuku i obrazovanje.
Dva elektronska kursa su završena i predstavljena od strane predstavnika odgovornih nacija:
•    Uvod u protiv-pobunjeničku borbu (SAD);
•    Uvod u kulturološku svest (Poljska).
Zaključak svih učesnika je da je ovaj sastanak bio izuzetno produktivan i koristan, ne samo zbog količine informacija o različitim projektima, aktivnostima i pregledima naučnih istraživanja, već i zahvaljujući uspostavljenjim vezama i međunacionalnom poverenju.

Slika2

 

Učešće na prvoj Moodle istraživačkoj konferenciji

Ucesnici_konferencije Radna grupa Vojne akademije u sastavu potpukovnik Zoran Jeremić i major Dobrivoje Vulićević i predstavnici Džeferson instituta Biljana Presnal i Boris Tomić, učestvovala je na međunarodnoj konferenciji „Prva Moodle istraživačka konferencija“ koja predstavlja jedinstveni događaj posvećen istraživanju i razvoju u oblasti obrazovanja i obuke korišćenjem Moodle platforme. Osnovni cilj konferencije je bio pružanje mogućnosti za razmenu iskustava, diskusiju i podsticanje konstruktivne kritike u vezi sa metodama i rezultatima istraživanja u oblasti učenja na daljinu korišćenjem Moodle platforme.

Tokom konferencije koja je trajala 2 dana učesnicima iz 22 države predstavljeno je  preko 30 istraživačkih radova u oblasti primene Moodle platforme i različitih alata u elektronskom učenju, a katalog radova se može preuzeti u elektronskom obliku. Našoj delegaciji su posebno privukli pažnju dodatak za učenje stranih jezika (Babelium plug-in), alat praćenje aktivnosti učenja analizom logova (MOCLog), alati za integrisanje različitih eksternih alata (GLUE! i GLUE!-PS).

U toku neformalne diskusije, pripadnici naše delegacije su razmenili iskustva i utiske sa tvorcem Moodle platforme Martin Dougiamasom.

   

Strana 8 od 11

O ADL PROJEKTU

adl_project

Osnova za pokretanje Projekta učenja na daljinu nalazi se sa jedne strane u zahtevima koje pred pripadnike MO i VS postavljaju nove misije i zadaci sistema odbrane, a sa druge strane u potrebi za reformom vojnoobrazovnog sistema i njegovom harmonizacijom i integrisanjem sa obrazovnim sistemom u društvu.

Saznaj više >>

SARADNJA

cooperation

Smatramo da kolaboracija i partnerstvo sa drugim institucijama visokog obrazovanja u Srbiji kao i partnerima iz drugih zemalja i armija, predstavlja ključ uspeha ovog projekta.

Saznaj više >>